Boekcoaching in een kleine groep ondernemers, waarbij je zelf bepaalt wat je nodig hebt en waar je gebruik van maakt? Dat kan met de Boekcoaching formule van Boezzt!
We bieden je vijf kennisintensieve dagen waarmee je je boekplannen op een hoger plan brengt. Je beslist zelf of je één van die dagen meedoet, of twee, drie, vier dan wel vijf. Net waar je zelf behoefte aan hebt.
We werken met opzet live en in kleine groepen. Zo inspireer en stimuleer je elkaar, krijg je advies op maat en krijg je direct antwoord op jouw vragen. Iets waar online programma’s niet aan kunnen voldoen.
Dag 1: een succesvol boekconcept
Tijdens deze dag ga je op basis van je marketingdoelen aan de slag met je boekconcept. Het concept van je boek is het fundament van elk boekavontuur. Met een doordacht concept:
- Spreek je de behoefte van je doelgroep aan
- Positioneer je pas echt als expert
- Verloopt het schrijfproces veel soepeler
- Weet je een groot publiek aan je te binden
Lees hoe deze dag eruit ziet >>
Dag 2: Schrijven voor ondernemers
Waarschijnlijk schrijf je al regelmatig korte teksten, maar een boek schrijven is toch heel iets anders. Daarom ontwikkelden we een speciale dag Schrijven voor ondernemers. Hier leren we je meer over schrijftechnieken en -valkuilen. Zodat je vol vertrouwen kunt schrijven en er in minder slagen een goede tekst ontstaat.
Meer over Schrijven voor ondernemers>>
Dag 3: uitgeven in eigen beheer
Veel ondernemers willen hun boek het liefst in eigen beheer uitgeven. De verdiensten zijn namelijk beter, zeker als je weet dat je zelf veel boeken kunt verkopen tijdens presentaties of trainingen. Maar je haalt je wel veel werk op je hals en dat werk is pas echt leuk als exact weet hoe je uitgeven in eigen beheer moet aanpakken. Alleen dan ziet je boek er straks aantrekkelijk uit en is het voor een ieder goed verkrijgbaar. Hoe je dat doet en wat er allemaal bij komt kijken, leer je tijdens deze dag.
De ins en outs van eigen beheer >>
Dag 4: Naar de uitgever
Een erkende uitgever die je boek uitgeeft zorgt voor extra status en is voor veel lezers een bevestiging van je expertise. Ook neemt een uitgever je veel werk uit handen: hij redigeert je boek, zorgt voor vormgeving en een drukker en regelt de distributie. De marketing van je boek moet je meestal wel voor een groot deel zelf doen.
Een uitgever vinden is geen eenvoudige opgave. Tijdens deze dag leren we je daarom hoe je een passende uitgever selecteert en hoe je jezelf en je manuscript het best presenteert.
Dag 5: Starten met boekpromotie
Een uitgekiende boekpromotie is een absolute voorwaarde voor het slagen van je boek en voor de bijdrage die je boek aan je totale marketing moet leveren. Ook als je boek via een uitgever wordt uitgegeven. Want hoewel deze de distributie meestal goed op orde heeft, verwachten uitgevers dat een auteur zijn steentje bijdraagt in de marketing. En dat begint met een slim plan en promotiestrategie. Die maak je tijdens deze dag.
Lees hoe deze boekpromotiedag eruit ziet >>
Moet jouw boek er nu echt komen? Doe mee!
Wij gaan voor intensieve begeleiding: we leren je de kneepjes achter het schrijven van een boek, geven je feedback en vooral heel veel tips en suggesties. Om dat waar te kunnen maken, zijn er twee trainers die elkaar op allerlei fronten aanvullen.
Marja Duin werkt ruim 20 jaar voor gerenommeerde uitgevers en heeft een enorm netwerk in die wereld. Vele honderden boeken hebben dankzij haar het daglicht gezien. Linda Krijns is gespecialiseerd in contentmarketing en weet (bijna) alles van online marketing. Samen met jou zijn we in staat om een aantrekkelijk boek te bedenken en te realiseren dat daadwerkelijk bijdraagt aan je marketing.
Ervaringen deelnemers
Saskia Langenberg, schreef “Het nieuwe werkleven” dat juni 2014 verscheen bij uitgeverij Boom Nelissen:
“De Boezzt training helpt je echt om je boek van idee naar werkelijkheid te krijgen. Onder bezielende begeleiding van Linda en Marja schrijf je een boek dat professioneel is en dat jouw publiek weet te vinden.”
Ada Knol, schreef “Van crisis naar geluk”, dat eind november 2013 verscheen:
“Boezzt biedt de stok achter de deur en de steun in de rug wanneer je een boek wilt schrijven. Professionele feedback op marketing, tekst en boekstructuur, geleverd door twee prettig (gestoorde) dames!”
Peter Liesting, schreef marketingboek “De perfect store” dat begin 2015 verscheen:
“Het leuke van Boezzt is dat je echt van denken naar doen gaat. Je gaat echt aan de slag. Het laatste duwtje om je idee waar te maken.”