Een succesvol boekconcept

Een goed boekconcept is een voorwaarde voor een succesvol businessboek. Tijdens deze dag leer je hoe je zo'n boekconcept maakt.

Je weet waarover je boek gaat. En dat je klanten er iets mee opschieten, staat voor jou als een paal boven water. Maar hoe giet je dat nu eens in boekvorm? Of je hebt al een paar losse hoofdstukken geschreven, maar hoe brei je die aan elkaar? Hoe zorg je er voor dat je boek ook echt voor meer omzet zorgt? Van de opbrengsten van een boek alleen word je financieel immers niet heel veel wijzer.
Je komt er niet uit, je merkt dat je het werken aan je boek voor je uitschuift. Zo duurt het eeuwen voordat dat boek er komt… als het er al komt…

Of, en dat komt ook vaak voor, je bent je bewust van je eigen expertise en van de behoeften van je doelgroep. Toch heb je geen idee welk deel van je deskundigheid zich nu goed leent voor een boek. Een boek dat jouw doelgroep echt aanspreekt en waarmee je jezelf succesvol kunt positioneren.

Wat je in beide gevallen ontbeert is een goed boekconcept! Een sterke opzet voor je boek: een duidelijke boodschap, gegoten in een heldere inhoudsopgave en een keuze voor tekst- en beeldelementen per hoofdstuk. Je zult zien: met een boekconcept als basis, gaat het schrijven een stuk gemakkelijker! En weet je bovendien meer lezers te boeien.

Lees meer over succesvolle boekconcepten in onze BusinessboekBlog.

 

© 2012-2017